czwartek, 15 października 2009

Poradnik reklamacyjny

Jak składać reklamacje i wnioski do banku? Nie jest to wbrew pozorom banalna czynność. Oto moje rady:

1. Na wnioskach i pismach piszcie wyraźnie, że to WNIOSEK REKLAMACYJNY lub REKLAMACJA.

2. Wnioski nie reklamacyjne są w bankach traktowane na jeszcze większym luzie niż reklamacyjne i nawet nie otrzymują w BREeeeMultimBanku swojego tajemniczego numeru RXXXXXXXX i lubią zaginąć... o pozostaniu bez echa nie wspominając.

3. Oczywiście pisma wysyłać poleconym ze zwrotką lub najlepiej osobiście zanieść do CF i potwierdzić kopię u pracownika (pieczątka banku, pieczątka konsultanta, data, czytelny podpis konsultanta). Zwrócić uwagę na czytelność nazwiska - konsultanci i inni pracownicy CF wykazuja dużą niechęć do chwalenia się swoimi personaliami.

4. Na zwrotce do poleconego zapisać sobie jakiego pisma dotyczy i zachować do kontroli ;-) Warto tez trzymać zwrotkę z kopią pisma - dla łatwiejszej identyfikacji co jest co.

5. Może też warto sobie wprowadzić własną numerację reklamacji (zapewne z czasem się ich trochę nazbiera), trzymać dokumenty w segregatorze w porządku np. chronologicznym.

6. Warto tez mieć wersje elektroniczne (pisma nasze w np. w doc + skan pisma potwierdzonego przez CF z pieczątkami banku, oraz skany pism - odpowiedzi z banku) . Nazwy plików można zaczynać od RRRR_MM_DD_nazwa, co pozwoli nam ładnie utrzymać chronologię.

7. O ile ktoś ma OCR -a warto odpowiedzi banku sobie utekstowić - przydatne przy cytowaniu w odpowiedziach na odpowiedzi.

8. Warto też przechować koperty, w których bank nam przysyła odpowiedzi - wiemy wtedy, kiedy pismo rzeczywiście wyszło z banku i czy przyszło poleconym czy zwykłym listem.

9. Korespondencję e-mail traktujemy jako bezwartościową. Mi konsultant(ka) odpisał(a), że absolutnie nie podpisze się pod swoimi e-mailami jeśli je przyniosę do CF i poproszę go(ją) o potwierdzenie własnoręcznym podpisem. Wg. niego(niej) e-mail nie jest dokumentem BANKOWYM !!!

10. Nie dać się spławić w CF - mi raz konsultant(ka) (w kiosku na wejściu) chciał(a) odmówić potwierdzenia. Po zapytaniu czy ja jestem w banku i czy rozmawiam z pracownikiem i czy mógłbym w takim razie z kierownikiem... zmiękli.

11. Sprawdzić daty!!! - mi raz w żywe oczy wpisali późniejszą datę wpływu dokumentu. Co prawda zostało to odkręcone (zreflektowałem się w domu i kontakt z CF pomógł)- ale niesmak i stracony czas na kolejną wizytę w CF - pozostał.

Powodzenia !!!
Cierpliwości w oczekiwaniu na odpowiedzi !!!

polecam: http://www.mstop.pl
oraz http://www.nabiciwmbank.pl
jak i http://www.nabiciwmultibank.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz